torsdag 21. november 2013

Long time no see

Ja, nå er det lenge siden.... Men det lar seg forklare lett.
1. Jeg ble plutselig drittlei og megadeppa over å ligge så mye
2. Det skjedde triste ting
3. Jeg ble frisk og fikk ikke tid til alt lenger
4. Jeg har strikka en del (og strikker man er det vanskelig å skrive)
5. Jeg har myyyye tysk å ta igjen
6. Itmy har blitt tjukk så ho må trimmes
7. Jeg følte ikke jeg hadde så mye å skrive om


Men nå skal jeg fortsette der jeg slapp altså. Og jeg kan jo feks fortelle om den fine turen jeg, Ole og jentene hadde til Kortrijk i Belgia i helga. Det var trippelutstilling der, og når jeg først hadde fått "frikjennelse" (for det var det det føltes som) og alt allerede var betalt, så dro vi dit.

Utstilling 1: Nasjonal utstilling.
Fransk dommer, mange franske italienere, og mine da. Dobby ble nr 3 av fire i juniorklassen med VERY GOOD :(, mens Itmy ble nr 3 av fire i championklassen. Dommeren kunne bare fransk, men sånn som jeg forsto han, både på kroppsspråk og dømminga, så hadde begge mine aaaaaaltfor kurva overlinjer. Dommer var Claude Voilet. Litt kjipt å ha kjørt 3,5timer for en vg på Dobby, så det var litt  kjedelig akkurat da.

Men samme dag var det en utstilling til:)
Utstilling 2: Internasjonal utstilling
Tysk dommer, men fremdeles mange franske hunder. Dobby oppførte seg kjempebra og endte opp som beste junior med sitt første junior cert. Ho trenger to cert til for å bli belgisk junior champion (samme som i Tyskland og Nederland). Til sammen var det 7juniorer (begge kjønn). Itmy ble nr 2 av tre i champion klassen. Fine fine jentene mine!

Dobby var også inne i store ringen sammen med alle de andre BIR juniorene. Det var høy musikk og maaaaaange hunder. Dobby syns det var litt ekkelt og skummelt, men ho gikk som ei klokke:)

På vei fra utstillinga til hotellet så var ikke ryggen kjempegod, så det endte med at vi ikke dro der på søndagen. Istedet spiste vi god kinamat på kvelden, sov godt og lenge, og startet dagen med makroner :) Vi gikk en runde i det som viste seg å være en veldig koselig og liten by, før vi dro hjem til Münster.

Neste utstilling er i Kassel om to uker til, men før det så kommer Hilde, Eivind og Tiril på besøk, I MORRA!! WIIII!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar