onsdag 21. august 2013

Min tyske hverdag

Mens Ole sitter på jobb og tenker, sitter jeg hjemme med to hunder (som akkurat nå er i hormonell ubalanse), leser tysk, gjør oppgaver i tysk gramatikk, hører på tysk radio, trener hund, går tur, drar til bakeriet, handler mat, panter flasker, trener, strikker, ser på Team Antonsen, ler pga Team Antonsen, surfer, skyper, vasker, rydder <-- Er MATTEFRUE.

I dag har jeg i tillegg gått ut av min faste hverdag og hatt playdate med mine og naboens hund, Shanty. Shanty stikker ofte av, og var hunden som gjorde at Itmy kom i løpetid, siden Shanty hadde løpetid. Men ja, i dag har de tre hatt play-date, og jeg måtte snakke med eierne av Shanty. Vi snakka mest om hund, og selv om jeg føler jeg er bedre i tysk enn det jeg var når jeg kom , så kan jeg ikke snakke 30min flytende uten å få større problemer. Så jeg sa: Bitte langsam, når jeg ikke helt skjønte hva de sa, men kun ejo ikke si det tre ganger per setning så jeg ga opp og begynte heller å smile og ne når de smilte ekstra. Blæææ, det er så kleint! Men herregud, jeg må jo begynne ett sted. Og siden Itmy er kanskje brunstig nå, så vil ho jo jokke på alt. Og da spør denne hyggelige dama: om ikke Itmy er tipe. Så jeg sier (tror jeg da): jo det er hun, men hormonelt forvirra. Da lo ho, så jeg håper jeg sa det riktig, så ho ikke tror at jeg er hormonelt forvirra...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar