torsdag 15. august 2013

Trener LP i hagen

I går trente jeg lydighet i hagen. Itmy var superfin, men Dobby fant en villkanin og ville heller leke med den :( Og etter en vill jakt var det ikke så mye konsentrasjon igjen i lille kroppen...

Men ja, jeg trente med Itmy. Ho er egentlig litt for ivrig, og det er veeeldig rart siden ho har løpetid nå. Ho pleier egentlig skru seg av, men nå er ho spinnvill. Tror det er fordi ho er megasulten og har lyst på valper...



Her trener jeg apport for første gang på sikkert en mnd, så at ho ikke setter seg i utgangsstilling med en gang er ikke så nøye. men ho har god fart og syns det er gøy :) Den tyske apportøvelsen i klasse Beginner er at fører går ut å legger apporten fra seg. Som dere ser så er det ikke noe å si på farta, men opptaket kan bli bedre, og selvfølgelig innsittet. Men siden farta har vært det største problemet i løpeøvelsene så dropper vi pirket enn så lenge.



Dette andre klippet viser at det er mye surr og mye som må jobbes med, men jeg liker intensiteten og hvor lett det er å løse ho ut. At ho legger seg ned i dekk når ho egentlig ikke skal det tar jeg med et smil. Det er godt at ho faktisk ser på dekk som noe ho har lyst til å gjøre:) Farta på innkallinga er endelig den gode gamle, så nå er det bare å holde den ved like og ikke ta den for gitt igjen! Ellers er dekk under marsj helt perfekt så derfor risikerte jeg ikke å gjøre det igjen.

Til neste gang skal jeg:
1. Få nytt kamera
2. Få ny kameramann som filmer øvelsene og ikke en supersøt valp
3. Få ny og BEDRE holdning så jeg ikke ser ut som en mann
4. Tenke på Siv og Isabelle før jeg trener så jeg ikke skjemmer de ut!
5.  Sjekke at det ikke er kaniner i hagen
6. Jage bort eventuelle kaniner











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar