søndag 11. august 2013

Utstilling x 3

Da er mine to små meldt på tre utstillinger!

Den første er myndeutstilling her i Münster lørdag 24. august, så om under to uker:) Der går Dobby i Puppy, og Itmy i åpen. Margret (Tones tidligere kennelhjelp, eier av Itmys pappa og Dobbys bestefar, og utstillingsguru nr. 1) har lært meg alt om er å lære om utstilling i Tyskland. Så hvis jeg vil at Itmy skal bli tysk champ må ho stilles i åpen og få fire cert med ett år mellom første og siste. Dommer er ungarske Miro Zlojutro.


Neste utstilling etter det er Luxemburg dog show som for italienerne er søndag 8.sept for dommer tyske Elmar Sistermann. Der kommer også Lena med Freddy, Limit og rampen Pia, pluss at jeg endelig skal få treffe Margret face to face for første gang!! :DSolidariske meg stiller Itmy i åpen siden både Lena og Margret stiller hund i Champion klassen, og siden man kan få cert i alle(!!!) klassene så var det like greit fant jeg ut. Litt kjedelig om vi tre ender i bitch-fight på grunn av et cert når vi endelig er sammen liksom... Også her stilles Dobby i Puppy klassen, så får håpe vi kan vinne heder og ære :)

GLEEEDER meg!

Den siste utstillingen hvor Dobby stilles som valp er på Brüssel dog show som er søndag 22.sept. Her er vi mest sannsynlig helt alene uten en utstillingsguru til å geleide meg gjennom dagens strabaser. Itmy skal på denne utstillingen stilles i Championklasse, men også i Belgia må man ha fire cert for å bli BeUCh, men i motsetning til Tyskland kan ho altså stilles i championklassen. Dette er også et vinnershow, ikke at jeg har forhåpninger om det altså, men greit å nevne likevel. Dommeren er franske J. L. Brasset-Lapeyrière.


Jeg gleeeder meg! :)

 Aller mest til Luxemburg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar