torsdag 5. september 2013

Nodeland production


De siste to ukene har jeg strikka masse. Og bare babyklær. Men NEI, jeg skal ikke ha baby! Jeg har bare så himla mye restegarn som jeg må få brukt opp for å få plass til nytt garn. Bruke noe for å kjøpe mer, en tankegang som ikke er så logisk i Oles ører. Men for meg så er det helt klart eneste løsning på et voksende problem. Men selv om jeg ikke skal ha baby, så kjenner jeg jo flere som skal ha baby, og da har jeg gavene klare:) Mariusbodyen, som jeg brukte restene av merinogarnet fra Hermans genser på (aldri mer merino, sauer i blant annet Australia liiiider på grunn av ulla), skal gis til Oles kollega her i Tyskland. Jahn, som han heter, skal få denne når hans sønn blir født om ca to mnd.

Marius-body til Jahns baby
 Ellers så har jeg strikka fire bukser i bambus, bomull eller melkegarn (gøy med litt alternative garn). Den gule og orange er til Lektor Henriksens baby, selv om jeg sikkert er 50år før den kommer :(

Babybukser


Når Nodeland systue allikevel var så produktiv så kunne jeg like gjerne trekke om den krekslige, ekle kontorstolen som sto her. Vips så gikk det ann å sitte i den uten å få herpes :)








































































































































Men nå må jeg ut og jogge.

Toodles!


4 kommentarer:

  1. Anette! Du er så flink! Nydelig body. Holder på med orginal Marius genser til Ada nå. En halv arm igjen! :D Og kan jeg spør hvilken oppskrift du bruker på bukse? Trenger lik til Marius-sett :)

    Må jo også gratulere SÅÅ møe med forlovelsen. Ble hoppende glad når jeg hørte det :-) Heldig mann! <3 Vil høre mer med en gang du har mulighet. Litt vanskelig å vite når du er så laang borte!

    Fiin torsdagskveld til deg, Ole og deres to.
    Klem fra Monica.
    *og ler av herpes!!!

    SvarSlett
  2. Fining! Få deg skype så kan vi strikke sammen:) Kan scanne deg oppskriften på bukse og sende deg den i morra. ok? De går såååå fort å strikke så da har ada fullt sett på null komma niks:) Send meg gjerne linken på den fine rosa jakka du strikka til svigerinna di. DEN var fin den:)
    Du skal få vite ALT når jeg er hjemme i oktober. LOVER!

    Hils minibarken og store barken.
    Glad i deg:)

    SvarSlett
  3. Gjerne send meg oppskrift :-) Skal ut å kjøpe garn nå snart. Skal også strikke lue og hals, har fått et nydelig hefte av svigermor ;-) Og genseren til Maia ligger her: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=2&lang=no

    Gleder meg til oktober :-) Har du snapchat?
    Kleem!

    SvarSlett
  4. Jeg er så heldig som har deg som venninne!!!
    Puss og kram fra Hilde og Tiril

    SvarSlett