mandag 14. oktober 2013

Lektor Henriksen

Da har jeg hatt besøk av min besteste venninne Kristine. Ho dro på lørdagsmorgen, og siden da har formen blitt dårligere, rett og slett fordi jeg savner henne fryktelig masse! Selv om jeg var lettere handikapet denne uka så tror jeg ho hadde det ganske greit, og at ho likte at det gikk i et rolig tempo.

Mens hun var her har vi spist boller, vært på marked, sett på Game of Thrones, ledd masse, spist myyye pizza, vært i dyrebutikk, men mest av alt STRIKKA! Vi har strikka som noen gale samtidig som vi har snakka og kost oss. Når jeg tenker etter så er strikking med Kristine noe av det beste jeg vet om, og det jeg savner mest. Det var faktisk Kristine som i det hele tatt fikk meg til å begynne og strikke, og ho lærte meg det meste og siden det har jeg vært hekta:)


Kristine på vei hjem fra fest (med medbrakt stol)
For de av dere som ikke kjenner Lektor Henriksen så kommer historia her:

Live/Life
Første dag på UMB sitter jeg ved siden av Kristine mens det er velkomstkonsert/ mann med kassegitar for alle studentene på IMT ved UMB. Det jeg husker var at alle fikk en undersøkelse de skulle svare på, og da så jeg hva Kristine svarte, ergo visste jeg en del om henne uten engang å snakke til henne. Bortsett fra dette så hadde vi ikke så mye kontakt det første halvåret. Vi snakka selvfølgelig sammen når vi traff hverandre, men ho bodde på Jubilo (eller Inferno), mens jeg bodde på Mølla med Nina/The Pug. For de av dere som kjenner Pentagon så er det ikke store avstanden, men altså 300meter føltes langt. På mølla bodde jeg og Nina sammen med Chao, en kineser som gjerne vaska doen med en klut, også rett på kjøkkenet med samme kluten. Vi syns det var ganske ekkelt så vi ville flytte. Vi fant oss Mebu sammen med Live, Kristin og Kristine. Kristine stakkars, hun bodde baaaare med utvekslingsstudenter, deriblant en fra Peru som hadde konstant ståtiss. Ikke rart hun følte jeg utrygg!


Nina/The Pug
Kristin aka SPREKING!

Vi fem ble boende sammen i ca ett år, og der hadde vi det MEGAgøy. I løpet av dette året fikk jeg lille Itmy, ble godt kjent (og til slutt bestevenn) med Kristine, gikk turer rundt Smebøl, Live skuffa snø i BHen, Nina kjefta på homofile, Kristin var TOILATT og jeg gjorde det relativt dårlig på skolen. Mens vi bodde her så sov jeg og Kristine sammen hver natt i nesten ett halvt år og vi dro på chartertur til Egypt.
Etter sikkert 300 urinveisinfeksjoner på grunn av kulde i Mebu flyttet jeg, Nina/The Pug og Kristine til Pjamasfest. Mens vi bodde der ble jeg sammen med Ole, Nina fikk Fivel, mens Kristine fortsatte i samme tralten med Joe :P
 

Kristine og Nina har pynta seg

Pjamasfestjentene!!! Her er vi hjemme hos familien Henriksen for å feire Kristines bursdag.
 Vi tre hadde det kjempefint sammen, og det var så deilig å bo ett sted hvor vi kunne ha to hunder, vi trengte ikke fryse, Nina kunne ha kleine øyeblikk med naboen/sjefen og vi kunne spionere på bot-læreren. For meg var det jo veldig praktisk at Ole bare bodde 5min ifra oss, så det ble jo myyye Ole, og mindre Kristine enn hva det var i Mebu. MEN, Kristine er jo en forståelsesfull person som skjønte at jeg ville være med Ole. Nina likte best at vi hang i Pjamasfest, for da kunne ho le hver gang jeg ikke skjønte hva Ole da:)

Men så måtte vi bli voksne... Jeg og Ole kjøpte oss Eco, Nina fikk Magnus x 2 inn i Pjamasfest, og Kristine kjøpte seg egen leilighet. Heldigvis skjedde dette under høsten på vårt fjerde år, PED året, noe som gjorde at vi traff hverandre hver dag når det var samling, pluss at vi startet opp med strikkekvelder.

Kristine, Ina og meg på tur til Finse med ped-en

Men nå bor jeg i Tyskland, og Kristine, flink som hun er, har fått jobb på Katten i Bergen. Lektor Henriksen kommer seg frem her i verden (selv om ho er gul)! Da det ble bestemt at jeg og Ole skulle gifte oss så var det klart at forloveren skulle være Kristine (og Sarah). Jeg håper bare at ho er like snill so ho pleier ;)


Det var oss veldig veldig kort oppsummert. Kjempeglad i deg Kristine, og takk for besøket og hjelpen jeg fikk:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar